12 augusti, 2009

Veckans tips!

Är du nyfiken på de tips som kommit in från våra kära läsare?? Jag tänkte väl det...

Tipsen kommer att publiceras i bloggen framöver så håll utkik! Här finns massor att lära ;-)



Det viktigaste i alla kategorier är att ha självförtroende! Tro på dig själv och din förmåga att skapa. Du kommer inte att vara helnöjd med alla dina alster... men med rätt inställning kommer du inte att slås ned av dina "dåliga dagar" eller uteblivna kommentarer om du bloggar. Det är trots allt en hobby (för ett fåtal personer är det ett yrke.) Det viktigaste är att du tycker det är ROLIGT!


Våga stå för den du är! Visst kan det orsaka en del tok på vägen, men satsa på att utveckla dig själv och din egen stil hellre än att följa tex trender eller imitera andra. Gillar du inte band kan du istället börja med att använda tex blommor eller bling beroende på vad du gillar mer. Allt eftersom kommer du att känna dig säkrare och säkrare i din skapandeprocess. Vem vet - kanske band är något som du kommer att älska framöver?

11 kommentarer:

Carina sa...

Vilken underbar bild.Det är nog så man får se sig själv.

Maria sa...

Du har skrivit ner det jag tror många av oss brottas med. Det känns skönt att se det svart på vitt. I början blir allt jättefint, sedan kommer kraven på att bli bättre - för alla andras alster är ju sååå fina. Prestationsångesten infinner sig för att förhoppningsvis så småningom gå över till "att jag kan visst och jag är stolt över det jag gör".
KraM

Gurkiss sa...

Mycket bra skrivet *nickar*

kram Gurkiss

Christine Schärfer sa...

Precis vad jag behöver bli påminn om. Tack för dessa kloka ord.

Kram
Christine

Lena B E sa...

Tack för dessa kloka ord, detta behöver vi alla tänka på ibland då prestationsångesten följer oss hack i häl. Att vi kan mer än vad vi just då tror!
Bilden är helt underbar!
Kram Lena

annkan sa...

Den bilden gillar jag. :-)

Och texten- suveränt och mycket tänkvärda ord!!
Klockrent tips!!!

Anonym sa...

Jag håller med och jag gillar oxå bilden. Vill oxå tillägga en text som jag fick en gång för länge sen, någon hade skrivit så här: "Man vet inte vad man kan, förrän man har försökt."

Hälsn.Monica

Hanna sa...

Hej!

Åh, så fint skrivit.
Skönt att veta att det inte bara är man själv som har dåligt självförtroende i denna hobbyn - att det finns andra som brottas med sig själva när förmågan att lita på sig själv bleknar, och kanske till och med har lust att bara riva och slita sönder sitt alster när det inte blir som man tänkt. *ler*
Men trots det, så är denna hobbyn så otroligt rolig - och det är helt omöjligt att sluta! ;o)

Och bilden gillar jag! *ler*

Kul med "veckans tips" också!
Hälsningar,
Hanna

Helena sa...

Mycket bra skrivet! Instämmer även i det Maria skrev här ovan att i början är man nöjd med det man gör, men sen är det alltför lätt att börja jämföra sig med allt man ser på nätet (ofta det proffsen gör). Katt/lejonbilden borde man klistra upp lite här och var hemma som påminnelse!

Eva J sa...

Tänkvärda ord och det är viktigt att man gör detta för sin egen skull annars blir det lätt tråkigt. Det är jämnförelser med allt här i livet men tänk då på detta viktiga att -Du är du och du duger. Likadant är det med det man skapar, men det kan vara svårt ibland och man får ge se den på det.
Kramar Eva

maxell sa...

Oj va länge sedan jag läste och skrev detta... Men... jag använde väl ungefär samma innebörd och vissa ord förra veckan igen. För ja, det stämmer alltid.