07 november, 2009

Skapa etiketter på 10 minuter!

Som ni säkert noterat är jag en snabbscrappare, dvs jag gillar att skapa snabbt. Jag beundrar verkligen dem som har tålamod att sitta i timmar med sina alster... för det blir ju så otroligt fint!

Här får du tips på att skapa egna tags (etiketter) superenkelt!


Färga gärna in etiketterna lite ojämt så de får en smutsig & sliten look...


Skapa effekt genom att stämpla motivet på ett separat papper, klipp ut och sätt fast med 3D kuddar.


Du behöver:

  • Stämpelmotiv

  • Färdiga etiketter (eller klipp till egna)

  • Tim Holtz Distress ink ( jag har använt Peeled Paint, Spiced Marmalade & Walnut Stain)

  • Band

  • Stickles glitterlim

Så här gör du:

  1. Börja med att stämpla ditt motiv på din tag.
  2. Färga sedan etiketten med valfria färger
  3. Rugga kanterna och färga in dem för att få en sliten look
  4. Sätt på lite stickles glitterlim & band
KLART på max 10 minuter! Du hittar självklart allt material i butiken!

Eller varför inte göra dina egna julklappsetiketter?


Julklappsetiketter skapat av Tim Holtz

DT Marja och DT Ulrika visar otroligt vackra tags i den gamla bloggen som du hittar här

7 kommentarer:

Eva J sa...

Snygga tags!

Cornelia sa...

Åh, så många fiiiina!!!!!

Karin PG sa...

Vilka härliga tags! Och tack för idén att göra sådana till julklappspaketen.. så får det bli!

Pandora sa...

Så du har trillat dit på Tim Holtz också :-) Välkommen till Addicted-klubben, även om det inte är jag som leder den, det gör M.

Christine sa...

Jättefina tags. Verkligen bra nu när det närmar sig jul och alla julklapp måste packas och märkas.

annkan sa...

De är superfina!
Gillar också Tim Holtz produkter. Och dessa tags var verkligen i hans anda. :-)

rebecka sa...

shit! vilka jättejättefina tags asså! :D jag är ju rakt lite småkär i dom :D haha