07 november, 2009

Håll ordning på dina ProMarkers!

Jag har inte bestämt mig för vilka färgläggningspennor jag gillar bäst ännu...

ProMarker...



Tombow...


eller Copic...


Jag hade helst velat ha alla men eftersom det inte är helt gratis så har jag hittills valt ProMarkers då de är enkla att färglägga med och håller bra pris.

Nu har jag nästan 70 pennor och det är inte lätt att hålla ordning på alla färger men med en tom mall som jag fyllt i har jag fått en bra överblick.

Hämta mallen här om du inte redan har den! Förresten vilken penna är DIN favorit??

7 kommentarer:

Cornelia sa...

Tombows, helt klart. Har aldrig lyckats förstå mej på ProMarkers. Köpte ett helt gäng, men klarade inte av att få till det snyggt när jag färglade, sålde allihop igen... så kan det gå!

Pandora sa...

Hmmm, svårt... Jag gillar egenligen resultatet av Tombows bättre och att de är vattenlösliga, men får inte till det. Jag har lättare att hantera ProMarkers (med det inte sagt att det bli supersnyggt för det). Använder för tillfället med Tombowpennorna att stämpla med, dvs jag målar direkt på stämpeln och kan då få flera färger på stämpeln precis där jag vill ha dem och sedan kan jag färglägga med ProMarkers. :-)
Skulle gärna testa Copics, men det får räcka med de sorter jag redan har. Annars älskar jag mina Zig Brushables också!

memme sa...

Hej jag har länge velat få tag på tombow, men har inte hittat någon som säljer dem här i sverige. De pennor jag har är jag inte nöjd med och jag har hört så många berätta om hur bra tombow är.

Jessica sa...

Hej Memme!

Jag funderar på att ta hem Tombow till butiken men vill kolla intresset innan...

Mvh Jessica

annkan sa...

Jag använder ProMarkers, kombinerat med akvarellpennor (som jag "hittat tillbaks till").
Provat Tombows då jag gillar resultatet av dessa. Dock tyckte jag inte att jag lyckades särskilt bra. Därför har jag fortsatt med mina ProMarkers.
Men man vet ju aldrig, kanske testar jag Tombows igen nån dag. :-)

Gabriella sa...

Jag är jättenyfiken på att testa Tombow pennorna!! Jag har sett bra resultat på bloggar, men sen tror jag att det är något man får lära sig att arbeta med.

Än så länge färglägger jag med Pro Markers, och resultatet är varierat, men för det mesta blir jag nöjd. Lätta att jobba med tycker jag.

Ellis sa...

Jag använder promarkers, har inte testat tombows men sett hur de fungerar! =)
Annars blir det lite akvarellpennor också!
Kram