02 november, 2009

Fars dag

Du har väl inte glömt av Fars dag på söndag? Här ger Cornelia dig inspiration på ett trevligt farsdag-kort!





De mönstrade pappren kommer från My Minds Eye Bohemia papperspaket. Klockan har jag stämplat på vanligt albumpapper, chalkat lite och klistrat fast. Väl på plats lade jag silverstickles runt och 3D-lack på själva urtavlan. Kedjan har suttit i en tag som jag fått på nåt klädesplagg, tror jag. Allt går att återanvända! *S*

Texten "TILL PAPPA" är av de små självhäftande bokstäverna från Adornit (Tiny Alpha Jade), som finns i butiken. Texten inuti kortet är utstansad i samma prickiga papper som jag gjorde näsduken av på utsidan av kortet. Stilen heter Blossom.

10 kommentarer:

Gurkiss Scrappande sa...

Vilket underbar vackert farsdag kort :)

Kram Gurkiss

memme sa...

Vilken bra idé. Himla fint kort.

Canan sa...

Sååååå häftig!! Vilken kanonidé!

annkan sa...

Men så fräckt kort!
Lysande ide' på vikningen av kragen. :-)

Malin sa...

Vilket härligt kort! Färgerna är underbara och "stygnen" piffade verkligen till kavajen :)

Martina sa...

Jättehäftigt kort och kul idé! =)

Carina sa...

Härligt kort och bra vikning dessutom.

Linapyssel sa...

Tack för påminnelsen om farsdag!! Väldigt fränt kort...gillar den väkskurna skjortan massor!!
Kram Linapyssel

kicki sa...

Jättefint kort! Men min sambo ska få en sovmorgon till present eftersom det är hans allra första fars dag! Och för att han är så underbar och går upp varje helgsmorgon med vår son som är 3 månader =)

Petra sa...

Wow, jättefint kort till FAR. Toppenbra ide.