30 oktober, 2009

Julrecept

DT Veronica har skapat en underbar förvaringsbox till sina julrecept!


Mallen till boxen har jag hemma någonstans men hittar den inte alls just nu! Ligger säkert gömd, men inte glömd! Den var enkel att vika men sen kom pillret med dekosarna och hur och var och...ja ni förstår säkert!


Det mönstrade pappret har jag gjort själv med Magnolias (det är bara deras stämplar på detta alster) snöstjärnor och bestick. Inuti har jag lagt receptblad lite huller om buller i för att ni ska se hur det kan se ut med något i.


Bagare Tilda (alla stämplarna är förresten målade med Copic Sketch Marker) sitter på en kavel. Den är faktiskt inte så lång som den verkar utan jag stämplade upp den, färglade den och klippte den itu. Satte den bakom Tilda med 3D kuddar och förlängde den genom att sätta bitarna lite längre ifrån varandra så att hon skulle få plats och att det skulle se ut som om detta var en stämpel som såg ut så här från början!



Underbara blommor! Har sprayat perfekt pearls på blommorna och de egengjorda bladen.


Hjärtat är av chipboard med vit crackle paint, snöre, 2 utstansade snöstjärnor, pärlemohalvsten och ett granhänge på sig.


8 kommentarer:

Fröken paj sa...

Jättefin! Tänk så kul att få plocka fram julrecepten från den fina boxen.

Linalotta sa...

men vilken fin och fiffig ask....det var inte illa!! Mycket fin och väldekorerad. Tycker mycket om!! :)

Bollebygdsbo sa...

Kul grej. jag vet bara inte riktigt vilka som är mina julrecept. ;) Använder recepten lite nu och då - men inte alla.

Anonym sa...

Om du hittar mallen, får du gärna dela med dig! Man blir ju liksom lite sugen..

annkan sa...

Den är heeelt underbar!!

Vilket fint mönsterpapper du gjort själv- och vilka fina detaljer!!

Gurkiss Scrappande sa...

Super läcker recept box :)

Kram Gurkiss

Canan sa...

Oj så underbar! Hittar du mallen så dela gärna med dig... :-)

Linapyssel sa...

Otroligt söt liten förvaring!!! Om du skulle hitta den där mallen så får du mer än gärna hojta till här eller till min blog http://linapyssel.blogspot.com
Mycket tjusigt papper du gjort!
Kram linapyssel