29 oktober, 2009

Grattiskort med rolig vikning!

DT Ulrika har gjort en jättegulligt grattiskort till Izabella 3 år.


Dessutom bjuder hon på en annorlunda kortvikning!

Musen är från Whiff of Joy och bara såååå söt!


Izabella är stansat med QK Chick-a-dee, et 4x8 alfabete. 3:an är stansad med QK No 48 number set.



På baksidan en liten kille med en blomma. Stämpeln är fyndad på en loppis och jag har inte en aning om var han kommer ifrån. Någon som vet?
Här är måtten som jag använde. Själva vikningen har jag hittat någonstans på nätet men minns inte var. Måtten är dock mina egna. Jag har utgått från ett 12 tums ark och måtten på min skiss (som uppenbarligen inte är i världsklass) är i tum. Skär bort de streckade bitarna och biga längs de streckade linjerna.

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Jag vet inte säkert var stämpeln kommer ifrån, men har den också i mina gömmor. Jättegullig är den!

Möjligen Octoberstamps?

Kortet är suveränt!!!!

Christine Schärfer sa...

Nice, nice. Om jag vore 3 år och får ett sånt fint kort! Suck! Jätte fint.

Ellis sa...

Vilket härligt kort, ska testa den vikningen någon gång! =)
Kram

annkan sa...

Ett superfint kort i sköna färger!
Och vikningen är riktigt skoj. :-)

Gurkiss Scrappande sa...

Super läckert kort och cool vikning :)
Denna måste jag prova nån gång :)

Kram Gurkiss