19 oktober, 2009

DT Ulrika inspirerar














Jag har varit på mitt livs första stora pysselträff. Värmlandsträffen i slutet av september lockade nästan 30 tjejer till en skolmatsal i Skoghall och i äkta scrapbookinganda trotsade vi solskenet och stannade inne hela dagen och långt in på kvällen. Dagen var späckad med roliga utmaningar, fina priser, en aldrig sinande godisskål, god mat och väldigt trevlig stämning. Ett par demonstrationer hanns också med och jag hade glädjen att få hålla i en av dem. Jag demonstrerade Top Score Multiboard för House of Inspiration och visade hur man snabbt och enkelt kan vika både kortbaser och askar i olika former. Det är alltid roligt att visa Top Score Multiboard för någon som ser den för första gången - det brukar alltid bli några imponerade "wow" och "åh".

Förutom den kvadratiska asken visade jag hur man gör en kilformad ask. Det är superenkelt och blir lite annorlunda och roligt att ge bort. Men även de kvadratiska askarna kan man piffa upp lite, här har jag använt vellum till locket (med lite god vilja kan man ana ett gäng geisha som gömmer sig där under ... lite mutor till publiken måste man ju ha ...) och på den andra asken har jag monterat en spets som tittar fram under lockets kant.

När man gör Concertinakort så ska man komma ihåg att använda den lilla "snutten" som blir över också. Den blir ett fint litet bonuskort. Allt material är förstås från House of Inspiration som även var med och sponsrade med fina vinster till ett par av utmaningarna. Det var ett par glada tjejer som kammade hem de välfyllda påsarna med papper och dekorationer. Det var verkligen en trevlig och väl arrangerad dag och jag ser redan fram emot vårens träff!

11 kommentarer:

Ellis sa...

Vilka fina kort och askar! =)
Kram

rebecka sa...

men gud vilka fina grejjer! :D otroligt!

memme sa...

Jätte fina kort. Speciellt det med enkel dekoration :D

annkan sa...

Ja,men visst är det ett verktyg som man kan ha superskoj med! :-D

Du har gjort jättefina askar och kort!!
Läckert med vellum på locket- tack för ide'n. :-)

Lotta sa...

Låter som en lyckad träff.
Hann med en del saker - jättefina askar och gillar kortet a lot!!

Lotta sa...

Låter som en lyckad träff.
Hann med en del saker - jättefina askar och gillar kortet a lot!!

rose-marie sa...

såå fint.. jag är precis stolt ägare till en top score-bräda.. så den här inspirationen kunde ju inte komma lägligare.. =)

Petra sa...

Oh vilken trevlig vikning. Tack för inspirationen.

Fröken paj sa...

Tack för inspirationen, jättefina saker du gjort! Vikningen kommer jag nog att "sno" av dig!

Eva J sa...

Underbara alster!!! Det sneda kortet blev min stora favorit såååååå snyggt!!
Kram Eva

Caroline sa...

Visst är det helt otroligt roligt med annorlunda vikningar! Jag älskar ovanliga kort & askar!