15 oktober, 2009

DT Carina inspirerar med ljuvliga alster!


Fick en uppgift att skapa ett kort med Indianer. Detta kort skall bli ett motiv att sätta på ett paket klätt i läder. Jubilaren är en Indian inspirerad ung man som kan det mesta om indianernas ursprung och historia. Undrar om han märker att det är påskfjädrar????......skratt!






En bok att lägga mina bilder i. Den är gjord i wellpapp och så har jag sytt på ett linnetyg. Är så inspirerad av höstens gul-orange-bruna toner så boken fick bli i de kulörerna. Lövet har jag gjort i akvarellpapper och distressat, knölat ihop så det blev liksom lite bladnerver. Den här lilla boken fyller redan sin uppgift. Ser lätt av vad jag har i bilder och urklipp.....och det var ju ändamålet med hela grejen.

5 kommentarer:

annkan sa...

WOW- vilka sköna alster!

Indiankortet var ju superläckert med massa härliga detaljer (och av "nån anledning" fick det mig att tänka på Roger Pontare, fniss).
Snyggt!

Och så boken sen- helt underbar är den!!

Tack för härlig inspiration. :-)

rose-marie sa...

åååh.. den där boken var ju helt underbar.. sååå fin.. jätteinspirerande.. å kul att klä i tyg istälelt för papper.. =)

Gurkiss Scrappande sa...

Super fint :)

Annorlunda med tyg på boken, riktigt snyggt.

Kram Gurkiss

Christine Schärfer sa...

Fint, fint, fint som vanligt. Man slutar inte att överraskas av dina fina alster.

Kram
Christine

Caroline sa...

Rolig idé att klä boken i tyg, jättesnyggt blev det oxå!