21 juli, 2009

Färglägg i svart / vitt!

DT Veronica har skapat ett otroligt vackert kort!


Kortet är 15 x 12 cm och jag har målat i svart /vita
färger med Copic Sketch. Så fort jag fick se My Mind's Eye
papper så kände jag att jag ville göra ett vintage inspirerat
kort. Hela serien Asparagus från MME är så otroligt fina!


Kortet är 15 x 12 cm. Motivet har jag målat i
svart/vita färger med Copic Sketch marker pennor.


På den högra sidan av kortet har jag satt dit en tag, utstansat med
WWP från matchande mösterpapper, en silverrundel, samt en rosa
minibrad samma som i blommorna! Texten har jag stämplat dit med
svart dyna och klar embossingpulver så att det skulle få en fin
glänsande yta och stick ut lite grann från resten av kortet.




Har sytt lite här och var på kortet för det tycker jag passar
himla bra på just sådana här kort!




Inuti kortet ville jag att den söta Magnolia tjejen skulle titta fram,
men då bara ditstämplat med svart dyna.

Material från House of Inspiration:

  • Brunt organzaband

  • Små olika bruna blommor samt gardeniablomman

  • Mönsterpapper från My Minds Eye paket Asparagus
Annat material jag använt mig av är magnoliatjej + textstämpeln "loves me... loves me not", Copic sketch marker pennor, silverringar, rosa minibrads, word window punch, stampin up cirkel punch 1 1/2, små gröna blad, psalmbokspapper, retsoblomstans Large, symaskin och vit sytråd

15 kommentarer:

Cornelia sa...

Såååå fint!!!

Linalotta sa...

Så grymt fint! Färglägga i svart och vitt vart ju supersnyggt ju!! Wow!!

Gurkiss sa...

Verkligen helt underbart kort :)

Kram gurkiss

annkan sa...

JISSES- så snyggt!!!
Helt underbart faktiskt. :-)

Petraso sa...

helt fantastiskt

Eva J sa...

Kanon! Gillar verkligen när det är svart/vitt.

Carina sa...

Jättesnyggt!Jag ler och begrundrar dina skapelser!

Kram!

Karin PG sa...

Mycket stiligt kort! Svart och vitt är en kombination som är bra att använda om man vill "av-gullifiera" korten/LO´sen, tycker jag. Det blir snyggt, men inte så patenterat rart, om ni förstår hur jag menar! Stygnen du satt är verkligen pricken över i!

Canan sa...

Snyggt och ovanligt att färglägga i sv/vitt. Läckert!

Sofie sa...

Åhhh så härligt kort! Så himla snygg färgläggning av tjejen!

Carina sa...

Vet inte riktigt vad jag skall skriva.Kortet är iallafall gjort av ett riktigt proffs.
Jättehäftigt!

Din DT-kollega!

Carina sa...

Ser nu att jag redan skrivit en kommentar men det tål att upprepas!

Maria /Maskan sa...

Så underbart fint!
Har funderat lite hur jag skulle kunna färglägga svartvitt och sedan använda - nu fick jag massor av inspiration!

Lotta sa...

Helt underbart!! Så mycket att titta på - vilka detaljer. Kul att stämpeln var lite av en doldis...

Lotta sa...

Helt underbart!! Så mycket att titta på - vilka detaljer. Kul att stämpeln var lite av en doldis...