21 juli, 2009

DT Cornelia inspirerar

DT Cornelia inspirerar med några härliga LO:s!


Den här har en rolig historia; Johan "kör buss" med Emil.
Han har knutit fast badtermometern i snodden på badbyxorna.,
så den hänger och slänger där bak när han brummar omkring i Mellansjön.
Plötsligt stannar han bussen, tar upp termometern och kollar den noga.
Sedan säger han med viktigt tonfall: - Hmm... hur långt har vi kört? Femton meter!
De är för söta de små liven! Den här texten står på "Noterat"-lappen, som man kan
dra upp i överlanten av LO-n.
En buss, en badtermometer och så ett måttband på 15 cm illustrerar historien.
Bussen har jag klippt och klistrat själv, såklart. Riktigt kul!




Papper, band och blommor kommer från butiken.
Fjärilen kommer från Panduro. Texten är metro skinni min och
Abigail Grand. Jag har satt 3-D lack på "Olle".

Bilden är från ett besök i Helsingör, Danmark förra sommaren.
Där åt vi riktiga danska smörrebröd på en trottoarservering. Hääärligt!
Använde mig av papper från Dream Street Paper, embossade med clear pulver
en del av texten i nedre högra hörnet. Pappret bakom bilden är fram och
baksida av samma. Papper och blommor är från butiken. Metalldekosar
är ur mina egna gömmor.Jag gillar metall, men använder det för sällan...
Ruggade kanterna och monterade alltihop på ljusblå cardstock.

5 kommentarer:

Clinen sa...

Wow vilka härliga Lo´s!

Haha historien med "bussen" var ju bara för underbar! Jag sitter här med ett leende på läpparna och kan se det framför mig =) /Clinen

annkan sa...

Vad mycket fint du gjort!
Och jaa, så roligt att höra en historia bakom en layout!! :-)

Carina sa...

Jättefina, allihop!Håller med föregående skribent att det är kul om det finns en historia bakom och att man delger dig.
Bra jobbet!

Din DT-kollega!

Annelie sa...

Kan bara hålla med, allihop är jättefina men det är extra kul att få höra historian bakom. Tack för ett gott smil :-)

Eva J sa...

Supersnygga!!!!!