30 april, 2009

Tag pocket album

DT Ulrika bjuder på ett ljuvligt tag pocket album










Med de underbara pappren från Dream Street Papers har jag gjort ett tag-pocket album, lämpligt att ge till någon alldeles speciell ... Hjärtat i zink har fått en tunn kant med stickles för lite extra lyster. Rosorna har fått daggdroppar av lack och de små skruvarna är helt enkelt blommornas stjälkar som jag snurrat runt ett penselskaft. Blommorna på insidan av albumet har fått en liten guldpärla i mitten. Banden hittar du också i House of Inspirations butik.

På tagsen finns en helt underbar dikt av Harriet Löwenhjelm:

Tag mig - håll mig - smek mig sakta.
Famna mig varligt en liten stund.
Gråt ett grand för så trista fakta.
Se mig med ömhet sova en stund.
Gå ej från mig - du vill ju stanna,
stanna tills jag själv måste gå.
Lägg din älskade hand på min panna.
Än en stund är vi två."

4 kommentarer:

Maria /Maskan sa...

Så fint album! Läckra färger!
Håller med om att dikten är underbar också!

Karin PG sa...

Ett fantastiskt album, och dikten var vacker den med!

annkan sa...

Vackert album med många fina detaljer. :-)

Cornelia sa...

Väldigt fint!
Är mycket förtjust i den här sortens kort, med tags och texter och sånt. Tjusigt!!!