26 april, 2009

Jenny inspirerar med härliga vår-alster!

Jenny som är gäst-DT denna månaden bjuder på härliga vår och sommar alster!

Pappret kommer från My Minds Eye ur serien Bloom & Grow




Tändsticksaskar GLAD SOMMAR
Om man vill göra en snabb gå-bort-present som är användbar för mottagaren, så är en dekorerad tändsticksask ett säkert kort! Till jul är det ju väldigt passande, men även på sommarkvällarna tänds det ljus, så därför "snabbscrappade" jag ett par tändsticksaskar i somrig stil. Dekorerade med det fina röda prickiga bandet och en Dymoremsa med texten GLAD SOMMAR. Det som blev kvar av bandet vek jag dubbelt och använde till ett litet "handtag" som man kan använda när man öppnar tändsticksasken.

Kort TILL MOR
Jag ville göra ett kort till ett speciellt tillfälle, och framför oss har vi ju Mors dag i maj. En blomma till mor är aldrig fel! Jag använde ett dubbelsidigt papper och min Top Score Multiboard för att göra den speciella vikningen som kallas Concertina. Eftersom papperet i sig själv är väldigt mönstrat så behöver man inte dekorera så mycket, tycker jag. I stället för en vanlig rak kant använde jag Multiboardens vågiga kant, fäste ett matchande band med öljetter på framsidan, en blomma fäst med 3D-kuddar, ett blad, en Dymoremsa med texten TILL MOR samt ett blankt vitt papper att skriva hälsningen till mor på inuti kortet.



När jag hade framme Top Score Multiboarden blev jag sugen på att göra en ask också! Det blev en fyrkantig ask med botten i orange cardstock och mönstrat lock. Jag har använt samma cardstock som i botten till att förstärka det fina bandet som går tvärsöver locket. Sen blev det en stor blomma också; till den använde jag två tygblommor och en urklippt pappersblomma, fastsatta med en brad. Jag gjorde även en matchande tag, som man kan skriva en hälsning på ifall man ska ge bort asken.


LO {vår!}
Det första jag tänkte på när jag fick det fina materialet från serien Bloom & Grow från My Mind´s Eye var VÅREN! Och vad passar då inte bättre än en LO med vårens första vitsippor. Jag har skurit ut konturerna av några blommor som en inramning till fotot. Eftersom papperet i sig har mycket mönster har jag inte använt så mycket övriga dekorationer. Till titeln har jag använt stickers och en klammer-stämpel.

6 kommentarer:

Carina sa...

Så jättefint kort och askar.Allt i härlig "sommrig" stil!

Tiggy sa...

Så läckra alster! Härlig stil. :)

Cornelia sa...

Vad rooooligt att se dina fina saker, Jenny! Riktigt skojigt med en gäst-DT hos oss! Verkligen härlig sommarkänsla på allting!

Anonym sa...

Hej Jenny! Kul att få se dina alster som Gäst DT. Du har verkligen fått till det med känsla av vår-och sommar!
Soliga Hälsn.Monica

Ulrika sa...

Och vad mycket fint! Somrigt så det förslår, vad glad man blir av dina alster!

Jenny L sa...

Tack så mycket för alla uppskattande ord! Nöjet var helt på min sida - det var jätteroligt att äran att vara gäst-DT på House of Inspiration!

Hälsningar Jenny