26 april, 2009

Blomkort till dig...

DT Anita bjuder på ett fantastiskt fint blomkort. Jag är stum av beundran...

Krukan är vikt efter en beskrivning av Stephanie Luman som du finner här









Har förälskat mig i de otroligt söta vintage rosorna som Jessica har i butiken och kunde inte låta bli att göra ett blom-kort! Det blev blommor i en kruka: ”Flower Pot Pocket Card." Detta kortet var så kul att göra och det passar till många tillfällen! Till Morsdag (om en månad), tack för senast, födelsedag, krya på dig mm.
Jag har stansat ut blommor med min retropunch i 2 olika storlekar och chalkat dom lätt med chestnut roan. böjde sedan till dom lite. I mitten av varje blomma fick så de söta minirosorna plats! Bladen är gjorda med en QuicKutz stans och vek även dom lite. Både blommor och blad är sedan fastsatta på en tag med plats för en liten hälsning, som går att dra upp ur krukan. Krukan har jag embossat och sedan chalkat med chestnut roan. Gjorde en vågkant med min skärmaskin och hål med Silent Settern. (I brist på en kantstans). Jag har lagt till en flik på baksidan av krukan så att den kan stå. Den går att trycka ihop så att kortet kan bli platt och rymmas i ett kuvert. Allt material förutom fjärilen hittar du i butiken.

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Nämen... ååååh! Vad fint!

Fröken paj sa...

Jättefint kort, måste prova att göra ett sådant!

Ulrika sa...

Gaaahhhh ... hakan trillar ner till golvet när man ser detta, helt ljuvligt underbart!

annkan sa...

Ojojoj, så vackert kort!
Tänk så glad mottagaren av detta ska bli!!
Tack för inspirationen. :-)

Anita/AniLi sa...

Tack snälla ni för era gulliga kommentarer. Roligt att jag har kunnat inspirera er!
DT-Anita