25 november, 2009

Easel Card

DT Anita bjuder på härlig kortvikning!








Jag hittade en kul kortvikning som jag bara måste pröva! Den kallas för ”Easel Card” och var lätt att göra!
Passade så bra till detta julkort eftersom jag ville att mottagaren skulle kunna ha det stående framme.

Familjefotot är utskrivet på ljus cardstock (skuret i A4 storlek) och det blev plats för 8 foton. Så nu blir det fler än 1 som kommer att få denna varianten av julkort från mig.

Jag har använt det fina mönsterpapperet ”Ancestral Pocket Watch” från TPC, den söta spetsen, ett brunt organzaband, blommor (Gerbera, säljs i lösvikt) och söta små knappar! För att kortet ska stå upp vek jag en Gerbera blomma och sydde fast en knapp. Allt material från House of Inspiration!

Jag har en länk till en beskrivning av vikningen, men den är rätt så luddig tycker jag, men kunde lista ut hur det skulle göras genom att se andras kort.

Vill du prova att göra detta kortet själv så hittar du det här!

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Det här måste jag bara testa! Så himla snyggt!!!

Gurkiss Scrappande sa...

Super läckert :)

Den där vikningen hittade jag också på nätet och är himla poppis just nu. Jag har också tänkt prova den men jag har inte kommit så långt ännu...

Kram Gurkiss

Christine S sa...

Åååå, vågar man hoppas på ett sånt kort dimpar i vår brevlåda? Jättefint kort. Trevlig helg.

Kram
Christine