25 oktober, 2009

Underbar adventskalender!

Här kommer mer inspiration skapat av DT Carina för Panduro Creative Challenge. Spana in adventskalendern! Den är alldeles alldeles... UNDERBAR!








Här är en adventskalender gjort av en pizzakartong. Lite "pilligt" var det, men jätteroligt. Har inte fyllt den klar eftersom jag inte har något att fylla den med ännu. Grundat den med röd Craft Paint och limmat på cardstock, allt för att behålla en bra stabilitet. Sen är det lite av varje som dekoration. Har använt mig av lite överblivet papper från My Mind´s Eye samt lite röda blingstenar på trähjärtat. Man kan ha den på bordet om det blir lite tyngd i den eller hänga den på väggen med tex lite godis i som innehåll. Om den kommer till användning sätter jag nog på ett lås, allt för att hålla små nyfikna och pilliga barn på halster.


Eller vad sägs om dessa ljuvligt dekorerade kalasglas! Vilken toppenidé!

Jag vill också passa på att göra lite reklam för Carinas nya blogg där hon kommer att lägga in lite skisser och teckningar som hon gjort och gör. Lägg till dig som prenumerant så bjuder hon på lite bilder då och då!

10 kommentarer:

petraso sa...

underbara saker Carina!

Caroline sa...

Oj, jisses vilket pill! Men vilket resultat sen oxå!
Himla tuffa glasdekorationer!

Cornelia sa...

Carina!
Du är min IDOOOOOOOL!!!!!!

annkan sa...

Men du.... Helt fantastiska alster!!!
Säger bara WOW- vilket pill. Men OJ, så fint!!

*rusar in till nya bloggen*

E sa...

WOW!!!!!!! Underbar kalender!!

Christine Schärfer sa...

Jättefina saker igen!! Vilket lyckligt barn som får den kalendern. Trevlig scrapveckan önskar jag dig. spännande och se vad du hitta på näst. Man tröttnar jag aldrig.

Kram
Christine

Christine Schärfer sa...

Jättefina saker igen!! Vilket lyckligt barn som får den kalendern. Trevlig scrapveckan önskar jag dig. spännande och se vad du hitta på näst. Man tröttnar jag aldrig.

Kram
Christine

Martina sa...

Snygg kalender!

Och glasdekorationerna var så söta.

Linalotta sa...

wow en adventskalender av en pizza kartong..att ingen kommit på det!! lysande!! Det vart superfint!!!!

Ellis sa...

Vilken kul kalender! =)
Kram