15 oktober, 2009

DT Veronika inspirerar med charmigt kort!


Den lilla tanten är egentligen en stämpel med 3 tanter på från Whipper Snapper men som jag har klippt ut så att det bara skulle bli en.Har även dekorerat ett kuvert till kortet.


Jag gjorde en egen liten tag som skulle passa kortets framsida. Fernstans och retroblommor. Gjorde en egen liten tag rundel (eller vad det nu heter!). Tog min lilla rund stans från Stampin´Up (½") och Cropen för ett mindre hål mitt i. Inkade för att få den brunare och sen satte jag den mitt på allt för att kunna få dit ett band.


Den lilla vita "smycket" (ca 1,5 x 1,7cm) med "Gratulerar" texten är gjord av vit krympplast och samma textstämpel som på kuvertet och kortet. Den svarta vågiga kanten är en stämpel från Stampin´Up. Den är egentligen 4,8 x 5,3cm stor! Textstämpeln är 3,7cm. På de små blingstenarna har jag målat med lila färg (Copic sketch, går lika bra att göra det med ProMarkers!).


Inuti kortet drar man upp en stor tag som man kan skriva sitt meddelande på. De små gröna blommorna är en liten stämpel från hÄnglar&stÄnglar. Stämplat med grön ink och klarembossat (syns tyvärr inte på bilderna).


5 kommentarer:

annkan sa...

Men vilken söt tant! :-D

Ett jättefint kort också!!

Martina sa...

Härligt kort! =)

Gurkiss Scrappande sa...

Jätte fint kort :)

Kram Gurkiss

Lotta sa...

Ett sådant kort kan man ju inte annat än bli överlycklig av...

Caroline sa...

Så sött kort! Hur många fina detaljer som helst!