04 september, 2009

Hundar i lera...

Många av oss som scrappar gillar att pyssla med andra saker också ... så jag bara måste visa dig en sak...

DT Carina har en otrolig talang - kika in dessa underbara hundar hon skapat i lera!! Jag är så stolt över att ha med denna superbegåvade dam i DT-gänget :-)


Ibland är det lite kul att göra något annat än scrapp och att arbeta i lera är så inspirerande tycker jag. Det är ett ju material som man kan justera och forma otaliga gånger. Till dessa hundar har jag använt docklera som lufttorkar och sedan är det bara att måla. Jag har använt akrylfärg, men det var förstås lite knepigt att komma åt i alla vrår och skrymslen. Raserna skall föreställa Beagle, Golden Retriever (modellen var min Hugo) och Engelsk Springer Spaniel

16 kommentarer:

Anonym sa...

Helt fantastiskt,saknat dig!

Caroline sa...

Helt galen snygga hundar! Såg direkt utan att läsa texten vilka raser det va! Riktigt bra gjort!

Linalotta sa...

men herregud, helt sjukt va duktig du är!! Jösses va du kan. Jag brukar också peta i lera ibland för jag tycker det är kul men mina små bollar till sk. elefanter eller dyligt skulle ja aldrig våga visa upp nu! :D

Anita/AniLi sa...

Dom är bara för underbara Carina!

Anonym sa...

Otroligt fina hundar du gjort! Hur lång tid tog det för dig att göra dom?
Hälsn. Monica

Christine Schärfer sa...

Du är verkligen super duktig. Jättefina hundar du har gjort. Trevlig skapa helg önskar jag dig.

Christine

Carina sa...

Tack,tack för underbara kommentarer!Och som svar till Monica, så tar det inte så lång tid.Formade alla under en dag och torktiden tog ett dygn beronde på hur tjocka de är.

Kram till er ALLA!

Maria /Maskan sa...

Helt fantastiska hundar!

Veronica sa...

Du skulle se min min nu Carina!

Munnen är helöppen och ögonen har halvt om halvt trillat ut från sina ögonhålor....................

Du är en mästarinna!!!

Annelie sa...

Men så fina!!! Helt otroligt så verklighetstrogna de är! Vad duktig du är Carina!

Eva J sa...

Otroligt fina, vilken talang.Du är så duktig!

måndotter sa...

Så duktig du är! Helt otroligt levande hundar du gjort!

annkan sa...

Men WOW- vilka underbart verklighetstrogna hundar!!
Vilken begåvning du är, Carina!

Frideborg sa...

Man kan inte säga annat är att du är en konstnär Carina, kanske dags att byta yrke.

Camilla sa...

Ojoj... Jag är verkligen jätteimponerad av din talang! Jisses!
Helt underbara är dom allihopa. Du är en sann konstnär!

Ha det så bra

Kram Camilla Millas

Gurkiss sa...

Verkligen helt underbara, jag kan INTE förstå hur hon lyckats med detta, såå fina.

Kram Gurkiss