19 juli, 2009

9 fantastiska damer!

Jag är så glad och stolt över mitt fantastiska DT-gäng!

Här kommer en närmare presentation av dessa underbara tjejer,
för dig som inte följt med från början...


Presentation av Monica Eriksson

Namn: Monica Eriksson

Alias: Linalotta

Blogg: http://www.linalottascrappar.blogspot.com/

Bor: I ett litet grönt hus i Timrå, men är en umeåtjej i grunden.

Pysselbakgrund: Jag har så länge jag kan minnas pysslat och filurat vid mitt skrivbord. Scrapbooking snubblade jag över 2006 tack vare en god vän som lurade ner mig i det berömda "scrapträsket". Detta var i samband med att min son föddes och antalet album har sedan dess blivit ett par stycken. Det är roligt att se att man faktiskt utvecklas längs sin scrapväg och att man lär sig mer och mer i takt med att "modet" ändras även inom denna hobby. Just nu skulle jag gärna vilja lära mig mer om stämplar och färgläggningen av dom samt fotograferingen / photoshop. Ett vackert foto är ju halva LO:n många gånger.

Scrappar gärna: Mest gör jag LO:s i 12 x 12 men har även börjat förvåna mig själv med att göra mer och mer kort. Jag använder gärna min BIA till små minialbum.

Favoritfärger: Jobbar gärna med mycket färg. Glada färger och tokiga papper. Men det blir även mycket vita / rena bakgrunder och en och annan vintagelook. Gillar när fotot är i svartvitt eller i sepia.

Dekorationer: Gillar mycket av det mesta men kan inte scrappa utan mina bandlådor. Band, band, band, spets, blommor och knappar. Kan man någonsin få för mycket? Tycker sällan att det kan bli "fööör mycket på en LO".

Jag är så superglad och kan inte med ord beskriva vilken ära jag känner över att ha fått chansen att vara DT för Jessica på House of Inspiration. Tillsammans med de övriga glada tjejerna i DT gänget hoppas jag på många glada stunder.


Kort skapat av Monica


Presentation av Cornelia Enroth

Namn: Cornelia Enroth

Blogg: http://www.raggsocka1.blogspot.com/

Bor:
Njurunda, söder om Sundsvall

Pysselbakgrund:
Pysslat jämt! Papper och tyg är favoritmaterialen. Scrappar en del layouter, främst i 12x12-formatet, men gör också en hel del kort. Gillar ovanliga vikningar och skapar gärna personliga kort, speciellt för mottagaren.

Inspireras av: Det mesta runtomkring oss... allt kan ses som inspiration! Vackra färger i naturen, en snygg servett, en glad unge... ja, allt. En och annan god vän och pysslare inspirerar och utmanar mej också ofta att prova nytt och det är så roligt!

Favoritfärger: Det går lite i perioder och beror också på vad det är som ska göras, men visst har jag en liten förkärlek för den murriga färgskalan, brunt-gult-grönt-kanske rosa ibland. När jag scrappar foton utgår jag såklart ifrån det och plockar upp färger som passar ihop med bilden jag valt.

Dekorationer: Blommor, blad och band... en och annan biljett smyger sej också med en och annan gång.

Kort skapat av Cornelia


Presentation av Marja Karlsson

Namn: Marja Karlsson

Alias: Marja

Blogg: http://www.marjasverkstad.blogspot.com/

Bor:
På landet utanför Arvika i Värmland

Pysselbakgrund: Skapande har alltid legat mig varmt om hjärtat! Jag har testat på det mesta; keramik, akvarell, oljemålning,trådslöjd, lapptäcksteknik. You name it!
Scrapbooking kom jag i kontakt med på allvar 2006 i september. Några månader senare på våren köpte jag mina första stämplar och så var jag fast där med. Numera blir det mest kort och altrat som jag ägnar mig åt, men är inte främmande för att skapa en LO.
Varannan måndag håller jag och några vänner i, något vi döpt till "Skaparverkstan" där vem som vill kan komma och pyssla med det mesta, vi har tillgång till pärlor, decopage, scrapbooking, ullfiltning, trådslöjd etc. Vi ville skapa en träffpunkt där man kunde träffas, med eller utan tidigare erfarenheter! Och vi lyckades!

Inspireras av: Alla vackra papper. Färger i naturen. Ibland kan en text vara motivationen till att skapa.

Favoritfärger: MIN personliga färg är grönt! Men i mitt skapande har jag ingen favorit färg, där får alla vara med och leka. Det beror helt på vad jag ska göra och vad jag vill säga säga med mitt alster.

Dekorationer: Jag älskar mina pappersblommor och band.

LO skapad av Marja


Presentation av Veronica Ylander

Namn: Veronica Ylander

Alias: Veronica69Y

Blogg: http://www.veronicasscrap.blogspot.com/

Bor: Odenslunda, Upplands Väsby

Pysselbakgrund: Har alltid älskat att pyssla. Att arbeta med händerna och få tankarna att försvinna ett tag är oerhört avslappnande! Började med scrapbooking för ca 1 år sedan då jag gjorde några LO´s. Efter ett tag upptäckte jag kortmakeriets stora konst! Där har jag mitt hjärta just nu. Prövar på det mesta och tycker nyheter är spännande och inspirerande.

Inspireras av: Färger, mönster, STÄMPELMOTIV!! Favoritfärger: färger???......alla färger väl??? nä men skämt och sido så går det i vågor faktiskt. Älskar just nu gammelrosa, julrött, guld och turkost.

Dekorationer: prickiga band, band med stygn i, brads, öljettar, floss, blommor, utstansade mönstrade blommor i alla storlekar, glitter, wire.


Kort skapat av Veronica


Presentation av Ulrika MacGregor


Namn:
Ulrika MacGregor

Alias:
ulrika_m

Blogg: http://www.ulrikascreativecorner.blogspot.com/

Bor: Karlstad

Pysselbakgrund: Jag gick en grundkurs i scrapbooking våren 2007, egentligen hade jag tänkt digiscrappa och ville bara få en känsla för materialen och layouten innan jag satte igång att scrappa i Photoshop. Men jag hann aldrig så långt, jag fastnade direkt i de härliga papprenas värld och där är jag kvar. Jag gör kort och scrappar, både layouter och minialbum, och altrar någon gång när andan faller på.

Inspireras av:
Mönster, färger och former som finns runt omkring mig. Det kan vara en annons, något jag ser i naturen eller en tapet. Det gäller bara att ha sinnena öppna och papper och penna i beredskap så man kan notera sina idéer innan de försvinner! Jag inspireras också av att se vad andra har gjort, jag surfar på bloggar och träffar pysselkompisar.

Favoritfärger: Oftast scrappar jag med jordfärger, dova murriga färger och pasteller. Men då och då piggar jag upp mig med riktigt klara färger som rosa, limegrönt och turkos.

Dekorationer:
Jag gillar utstansade figurer och bokstäver. Just nu hamnar det gärna ett lager lack på dem också.
LO skapad av Ulrika


Presentation av Ann-Kristin Thuvesson

Namn: Ann-Kristin "Anki" Thuvesson

Alias: Anki eller AnkiiYstad

Blogg: http://www.ljuvligtvitt.blogspot.com/

Bor: På landet i en vit skånelänga utanför Ystad i Skåne

Pysselbakgrund:
Har alltid pysslat, målat, klipp, klistrat och gipsat i hela mitt liv och gör det fortfarande mycket på förskolan jag jobbar på. Jag har alltid älskat papper och pennor, men inte kunnat rita.. Har alltid undrat vad jag skulle göra med dem, tur att stämpelmotiv och mönstrade papper finns :-)
Scrapbooking började jag med i början av år 2005, surfade runt på nätet och hittade av en slump en hemsida och forumet Scrappiz (mitt andra hem numera :)) Wow vilka layouter där fanns att beskåda. Sådana ville jag också lära mig att göra och allting började falla på plats.
Jag scrappar lite av varje; 12 x 12 layouter, stämplar och färglägger, gör kort, minialbum oah alterned projekt. Det är så otroligt roligt och det är så härligt med en kreativ hobby där man får se sina resultat! Scrapbookingen är speciell eftersom det kombinerar kärleken till papper, pennor, färg och form med intresset för fotografering.

Inspireras av: Andra scrappare, scrapsaker, färger, vackra papper, stämpelmotiv. Ett vackert foto slår dock alla kategorier. Det är en så härlig känsla när man hittar och får ihop ett projekt till en samstämmighet. Wow!

Favoritfärger: Jobbar gärna med olika färger olika tider på året men tycker att brunt/vitt/beige är otroligt vackert tillsammans. Sedan blir det ofta en del färggladare alster i rött/rosa, ljusblått/blått men även svart ibland. Valet av färger är främst beroende på fotografiet eller vad jag ska skapa.

Dekorationer:
Galet förtjust i blommor, pearl maker, band, thickers, snygga brads (gärna lite större, bling och knappar. Ett måste nästan är fluid chalk och edge scrapern.

Att få chansen att jobba för Jessica på House of Inspiration tillsammans med DT gänget är för mig en stor ära och något jag hoppas ska kunna leda till många roliga stunder och massor av inspiration - för alla parter!


LO skapad av Anki Thuvesson


Presentation av Anita Lindström

Namn: Anita Lindström

Alias: AniLi

Blogg: http://www.anilisblogg.blogspot.com/

Bor: Alingsås

Pysselbakgrund:
Hösten 2004 visade mig en arbetskamrat några kort och ett album hon hade scrappat. Var sedan hemma hos henne på en träff, där vi fick pröva på att göra en fotosida. Det gick inte så bra, men jag skaffade lite papper och enkla nybörjarsaker. Gjorde sedan en sida hemma, efter denna sida blev det stopp, och det tog 2 år innan jag gjorde något mer...I november 2006 hittade jag en liten affär i Alingsås, och anmälde mig till en scrapbookingkurs, som den duktiga Jorie höll i. Då kom jag igång och blev helt fast..Jag scrappar mest layouter. Kort gör jag till husbehov och när jag får beställningar. Altrade saker har det blivit mer av nu den sista tiden, som jag tycker är mycket roligt att göra.

Inspireras av: Fotot, andra scrappare, utmaningar och skisser. Utgår ofta från mina foton när det gäller färg och papper. Det viktigaste för mig är att få fram känslan i fotografiet och att färgerna på layouten harmoniserar med varandra.

Favoritfärger: Jag scrappar i alla färger, det som passar fototgrafiet om jag gör en layout. Är det en färg som inte direkt är min favorit så scrappar jag det ändå och ser det som en utmaning i sig.

Dekorationer: Om fluid chalk är en dekoration så används den ofta av mig, Gillar att använda pennan för att göra det där lilla extra. Även brads, öljetter, band och blommor.


LO skapad av Anita Lindström


Presentation av Carina Wikström

Namn: Carina Wikström

Blogg: http://www.carinaspysselsida.blogspot.com/

Bor: Dalsjöfors som ligger strax utanför Borås

Pysselbakgrund:
Har sedan liten tös älskat att skapa något med mina händer. Tycker om att prova på det mesta; allt från papper till garn eller lera mm.

Inspireras av: Färger och former

Dekorationer:
Älskar band och blommor


Lådtavla skapad av Carina


Presentation av Ulrica Jonsson

Namn: Ulrica Jonsson

Alias: Mysmumlan

Blogg: http://www.mysmumlan.blogspot.com/

Bor:
Östersund

Pysselbakgrund:


Inspireras av:

Dekorationer:

LO skapad av Ulrica

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Och jag, jag är fantastiskt glad och stolt över att få vara en del av just det här gänget! Vilka tjejer!!!!

Carina sa...

Är också så stolt över att få vara delaktig i detta underbara gäng.
Tack Jessica!

annkan sa...

SÅ roligt att få stifta närmare bekantskap med alla superduktiga inspiratörer!
Ja, för det är vad ni är allihopa!

Kram på er. :-)

Petraso sa...

Vilka Toppen Tjejer !!! Dom är Stor Inspirations källa allihop!!!