09 juli, 2009

Kvack kvack!

DT Veronica är fantastiskt duktig på att färglägga!

Spana in detta superläckra kort, där hon använt hushållspapper?! till den stora blomman...


Jag har använt symaskinen med gul tråd. Det som ska föreställa
små grästuvor/vasstrån har jag målat på frihand med mina Copics.
Det suddiga runtom är chalks. Grodan är ditsatt med 3D kuddar.
På tagsen är det 3D lack som jag strödde orange glitter på och sen
skakade av det överflödiga.






Blomman underst är en xl retroblomstans i vit cardstock och chalk.
Det som ser grönt ut skulle egentligen ha blivit lite gulare...
Det är hushållspapper som jag klippte ut lite slarvigt i stora rundlar,
sprayade gul mist på (droppade gul Distress Ink refill i en Mini Mister)
och lät torka helt. Knögglade sen ihop och satte dit med en brad i mitten.
Den orangea bradsen var från början rosa som jag doppade i 3D lack
och i glittret. Lät den stå och torka på en oasis.


Insidan av kortet

6 kommentarer:

Eva J sa...

Vilket otroligt snyggt och välarbetat kort. Det är kanon snyggt att sy med maskin på korten.

annkan sa...

Fantastiskt fint!
Och ... hushållspapper- det kunde man inte tro!!

Supersnyggt kort!!! :-)

Petraso sa...

Så vackert och kreativt!!!!

Veronica sa...

Taaaaack för alla goa kommentarer som ni alltid svarar med här inne! Blir otroligt glad och inspirerad av er positivitet ska ni veta!

Kram kram på er alla i ruskvädret!

Fröken paj sa...

Jättefint kort! Otroligt fint!

Gurkiss sa...

Riktigt läckert kort, snygg blomma och sen gillar jag när man sytt på kortet :)

kram gurkiss