14 juli, 2009

Kort med tag-ficka

DT Veronica bjuder på mer smaskiga kort...

Det här är så läckert att jag har lust att sätta tänderna i det...













Material från House of Inspiration:

Annat material jag använt mig av:

Två olika Magnolia flickor som jag maskat (egentligen julkollektion, men vad gör det?)
Stempelgledes swirls stämplar
Rosa glitterembossingpulver Gelly glitter ”sweet heart”
Versamark watermark dyna
Copic sketch marker pennor
Mini brads

Detta kort var så roligt att göra eftersom jag ville använda mig av det otroligt fina mönstrade papperet från My Mind´s Eye som redan från början hade den fina scallop kanten! Jag bestämde mig för att göra kortet i storleken 15*15 cm. Klippte isär (högg lite grann i hjärtat faktiskt) papperet och märkte ut vart jag skulle tejpa ihop dom igen så att det skulle bli just den storleken. Den fula kanten döljde jag med bandet som fick löpa runt hela kortet. På det sättet fick jag en jättefin baksida på kortet också utan att behöva ha gjort speciellt mycket!

Inuti kortet satte jag dit en bit av My Mind´s Eye papperet med glitterswirlkant (oj! vilket långt konstigt påhittat ord!). Den vita tagsen färgade jag in med Distress Ink dyna och swirlen igen.

9 kommentarer:

Sofie sa...

Säger bara Åhhhh. Superhärligt kort!

Petraso sa...

Ur sött!

Annelie sa...

Jättefint! Gillade verkligen scallop-kanten...

Fröken paj sa...

Jättefint!

Eva J sa...

Åhhhh, vilket mumsigt kort, jag gillar verkligen färgerna.

Fia sa...

UNDERBART snyggt och gulligt. Har inte alls kommit så långt med mitt målande.
Jättefint!!!!

Veronica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
annkan sa...

Nämen, ohh, vilka härligt mumsiga färger!!
Ett jätteläckert kort, verkligen!

Karin PG sa...

Vilken kul idé! Jag gillar tags- men har litet inspirationsbrist på hur jag ska få till dem. Tack för hjälpen!
//Karin PG