14 juli, 2009

Fånga sommarens ögonblick!

Idag var jag och sonen ute i trädgården och plockade röda vinbär...

han hittade då en stor sten som han lyfte på... han älskar nämligen småkryp.
Under den stenen var det MASSOR av myror och myrägg - superstora!!




Om du inte är alltför känslig så dubbelklicka på bilden
och kika in dessa bauta myror & ägg :-)

Vad jag egentligen ville komma till, var att påminna er om att ta fram kameran och fotografera sommarens härliga små ögonblick! Perfekt att ta fram sommarbilderna och gotta sig i när höstens kyla och mörker tränger sig på!

5 kommentarer:

rose-marie sa...

ursch.. vad läskigt... =)

Cornelia sa...

Kan tro att sonen tyckte det var mäkta intressant! Och vilken härlig LO det kan bli med de här bilderna... tänkte jag genast... qk har ju en die med myra (som jag visserligen inte äger, ännu, men du kanske?!) som skulle kunna komma väl till pass!

Härligt spännande kryp!

Fröken paj sa...

"Huvva" som vi i norr säger om det som är "lite" äckligt... Men jag håller med, det blir fantastiskt fina bilder när kameran får vara med ute....

Helena sa...

Härligt! Förstår att han var nöjd :-) Vi får försöka leta lite småkryp i skogen till hösten!

annkan sa...

Iiihh, tycker allt de var lite läskiga, jag.. ;-)
Fast jag förstår sonen. Måste vara jättekul att hitta om man gillar småkryp. :-)
Och absolut ska man alltid försöka ta med sig kameran ut, för att försöka fånga allt det vackra i naturen.