21 april, 2009

Ljuvligt vintagekort

DT Veronica bjuder på ett underbart gammaldags kort.
















Alla papper är från House of Inspiration samt den bruna gardenian, spetsbandet och det brunprickiga bandet. Hur fina som helst! När jag såg vad som var i DT-paketet, så kände jag direkt att jag ville göra ett gammeldags kort. Själva motivet på stämpeln har jag färglagt med ProMarkers och sedan embossat ett par gånger med utee klar pulver. När det hade torkat ordentligt knyckte jag till i pappret så att det skulle gå sönder lite grann, spricka som på gammal spegel. Alla kanter har jag ruggat upp och chalkat. Sytt på maskin och duttat dit lite glitterlim på blommorna. Om någon undrar varför jag har stavat "Gratulerer" (norska) så är det för att en äldre dam i norge ska få detta kort! Det går åt en hel del papper när man gör framsidan, insidans alla sidor och lite på baksidan men det är det helt klart värt när man vill få en helhet till sitt kort/alster! Men det kanske inte är ett kort man skickar iväg för portot blir nog rätt högt

7 kommentarer:

Petraso sa...

Va läckert att cracka med utee! jätte fint kort med de olika klagerna riktigt Vintage!

Marja sa...

Ohhhh sååå vackert!!!

Sofie sa...

Såååå härligt kort!

Monica =) sa...

Jättefint -en massa spännande detaljer att upptäcka!!

Fröken paj sa...

Så tjusigt kort, jättefina detaljer!

Eva J sa...

Åh, så vackert och vilka fina detaljer.

annkan sa...

Helt underbart, sagolikt vackert kort!!

/annkan