15 mars, 2009

Ljuvliga kort!

DT Ulrika skapar de mest fantastiska alster... se och njut!

Spana in det underbara gräset skapat av garn!!




Jag gillar verkligen band och garn och i House of Inspirations shop finns alla tänkbara varianter. Bland annat finns detta garn som är riktigt "långhårigt" och passade perfekt som "gräs" på detta kort. I centrum av blommorna finns en liten bit tyll som jag fäst med en sugar-covered brad. Pappren är från Dream Street Papers.




Whiff of Joys stämplar är helt underbara, här är det "Willow with cookies" som jag färglagt med distresser. Pappren är även här DreamStreet Papers. Kortet är inramat med ett satinband med blommor, och både det och de söta hjärt-bradsen finns i shoppen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Välarbetade kort!!! Jag gillar färgvalen =)
Kul idé med garn som gräs -tack för inspirationen!!

Anonym sa...

Vilka fina kort, gillar dom som tusan. Stämpeln är urgullig - vill ha!

Sofi_79 sa...

Vilka söta kort.. Jätte härliga verkligen..

Anonym sa...

Verkligen fina kort. Tack för bra idé med garnet.

Unknown sa...

när kan jag komma på fika då ?
Underbara !!!

Helena sa...

Gillar verkligen idén med garn som gräs. Det blev jättesnyggt!

Pippin sa...

Jättefina kort. Whiff of Joy-stämlarna är verkligen underbara.

Camilla sa...

Va söta kort och rådiggar gräset.... Sååå läckert!

Kramar Camilla

Anonym sa...

åååh.. vilken härlig idé att använda garn som gräs... detta måste provas...