12 mars, 2009

Fantastisk blomma

DT Cornelia har skapat en fantastisk blomma... jag är alldeles stum!




Av kvadratiska små papper 10 x 10 cm har jag vikt varje liten rundel i blommorna. Fem till varje enskild blomma och 12 blommor till en boll. Det blir 60 stycken enskilda rundlar... så nu vet ni vad det är jag har sysslat med på sistone! Jag har mestadels använt papper från Dream Street Papers, Forget-Me-Not-Rachels Ribbons samt Father Knows Best-Aftershave men även lite spillpapper ur mina gömmor. Papper hittar du i butiken! I krukan hällde jag lite gips, runt pinnen lindade jag crèpepapper och voilà! En blomma som inte gör som de flesta andra blommor här i huset, alltså vissnar *ler*

Här hittar du en steg-för-steg beskrivning på hur du skapar denna vackra blomma!

Sök sedan på paper origami flower så hittar du beskrivningen. Jag lyckades tyvärr inte länka dit direkt.



11 kommentarer:

Anonym sa...

Häftig o snygg blomma du gjort DT Cornelia!
Hälsn. Monica

Helena sa...

Helt underbar! Förstår att det tog tid... Skulle inte bli ledsen över en beskrivning *förhoppningsfull* Gillar blommor som inte behöver vatten!

Anonym sa...

Ur snygg blomma. Skulle vara kul att få beskrivningen:-)Kul att ge bort när någon fyller år istället för en som vissnar!

Anonym sa...

Verkligen fin blomma. En sån skulle jag vilja ha. Äger nämligen inga gröna fingrar.

Anonym sa...

WOW!! Va underbar! De måste tagit långt tid att göra men vilket reslutat! En beskrivning vore jätte kul så att man kan försöka sig på en själv oxå. Kram

Carola sa...

Cornelia är makalös :)

Anonym sa...

Helt otroooligt fin blomma! Jag är så imponerad!!!!!!

Anonym sa...

Vilket projekt!!! Förstår att det tog en stund =)

Carina sa...

Kära DT-kollega Cornelia.

Vilket fantastiskt arbete du gjort.Det måste tagit tid?
Underbara blommor och så välgjort.
Bra jobbat!

Anonym sa...

Oj, säkert mycket tidskrävande arbete! Men fin blev den! :D

Anonym sa...

WOW!!! Helläckert!!